domingo, 10 de mayo de 2015

U MEEYA’AJTAL U JE’EJELAS T’AANO’OB TI U NAAJÍIL XO’OK (TERCERA SESIÓN)

U  MEEYA’AJTAL  U JE’EJELAS  T’AANO’OB  TI U NAAJÍIL XO’OK    (TERCERA SESIÓN)
aj kaansaj ISMAEL SANTOS CHAN SIMA

LE  XO’0K   BEETA’Á  T’I  U A’ANALTE’E  “PARAMETROS CURRICULARES”  KU T’SIÍK   NÁATEÉ
YAAMBIN  MEYAAJTIK  TI U NAAJIL XO’OK  LE JE’EJELAS T’AANOÓB KU BÉETAL   TUMEEN TI TU LAKAAL LE PAALALO’OB  KU KUCHLO’OB KA KANSAAKO’Ó.
TÉENEÉ KII WAALKÉ JEEX AJ KANSAJO’ON TI PRIMARIAO K’AABÉET KAXTIK  YAABACH U JEEJELASIL
U MEEYÁAJTAL LEE T’AANO’OB.
YAANEÉ KU U MEYAATIK LE  MASEWAL T’AAN’A YÉETEL  U AJ KAMBALOÓBÉ  TUUX  KU TS’IIKUBAO
X’IIXTO’OB YÁABACH  T’SIIBO’OB, BEEYÁ  LE PAALALOÓB YAN  U KAANKO’OB  U KEETIIK LE TÁAN  MASEWAAL  MAYA  YÓOLAL LU DAAK JEEX  LE CASTELLAN  TÁANOÓ.
YAN XAN  U BÉETIKOÓB LU BÓÓNIIL  TI U MAPAE MÉXICO TUUX JEEJELAS LÚUMIIL  TUX  YAÁNOÓB TÁANOÓB MASEWAAL.

YAANXAN TS’IÍK YOOJÉEL TO’OBÉ U A’ÁLM’AÁ T’AANIL KALANTIK  LE MASEWAL T’AANO’OB KU BEETIKO’OB TIU  NAJIL XOOK, YÓOLAAL BEYÁ MAÁ U TU’UBKO’OB , U TÁANOÓ, T’SIIBTIKO’O, BEYXAN U TS’AO OJEETBIL TI TU LAAKAL U KAAJO’OB.

TSIKBALIL:
X-KAANSAJ NORMA NOEMY CANUL FERNANDEZ

Le baax taan u tsikbaltik le jkaansaj Ismael teene' chen in k'áat aalikti' jaach maalo'ob wa te ichil le najil xooko' tu'ux taan meeyaj tóone yaantoón xooknaalo'ob jejeláas u maasewal taano' yaantiob' lela' k'áabet kaanik xaan tia'al u maalo'otal le tsikbal keen meente yéetelo'ob ichi najil xooko'.
Beey xaan tu laakal le ajkaansajo'obo' k'aabéet u k'aóoltiko'ob u a'aalmaj t'aan yaan u yóolal le maasewáal t'aano'ob te tu lúumil Méxicoe' beeyo' je'el kaanke' biix yaan kalaantik u miiatsil le maasewaal palalo'obo'.

COMENTARIO:
PROFRA. NORMA NOEMY CANUL FERNANDEZ

Lo que comenta el maestro Ismael es cierto, lo que quiero decirle que es muy bueno que dentro del salón de clases donde estamos trabajando haya alumnos que tienen diferentes lenguas indígenas, esto nos recuerda que debemos aprenderlas para mejorar las pláticas que entablemos con ellos en la escuela.
también es necesario que todos los maestros conozcan los derechos sobre las lenguas indígenas en nuestro país México, de esta forma aprenderemos como cuidar la cultura de los niños indígenas.


U NOOYO'OL LE MEYJÀ: TI TULAKAL LE XÓOK TSÒ'OK  BEETIK KU TSÍI IN NÀATÈ
U K'ABÈETAL  KANSIIK  TÌ LE MEJEN PAALALO'OB U KAAN U K'AAY0`0, XOOKO', WA
XAAN KU PAJTAL KA U JOOP'UU TSÌIBTIKÒ.
TÓNTUNÈ JACH K'AABET KASTIIK JÉEJELASIL MEEYAJ YÉETEL LE AJKAAN BALÓ, YÒOLAAL BEEYÒ  JÈELU PAAJTAL U KAANIKO'OB U KAALANTIK U MASEWAL T'AANOBÀ.

0 comentarios:

Publicar un comentario